Sabtu: 1 Nov 2008 semua guru SMKAB telah menghadiri kursus dalaman yang terakhir untuk tahun 2008 ini. Melalui kerjasama Panitia PJ/PK dan Unit Kaunseling kursus ini berjaya dilaksanakan dengan jayanya..

Kursus ini dinamakan sebagai Kursus Ujian Segak. Aktiviti dimulakan dengan senam robik beramai-ramai dengan iringan instructor yang diimport khas dari luar negara (pakai cd jer...). Kemudian barulah aktiviti ujian segak ini dilakukan oleh cikgu-cikgu yang sungguh komited dan dedikasi itu...


Kandungan video: Ujian tekan tubi:Masa ni la yang paling best...tang orang lain buat yang lain pakat-pakat dok kondem..riuh satu dewan..kita tengok jela si zaimi ni kena...tapi Ustaz Othman memang power!!

Ujian jangkaun melunjur: Cuma baring dengan kaki dbengkokkan..kemudian bangun dengan tangan diluruskan..buat selama yang boleh..tengoklah aksi-aksi mereka ini..yang cekang urat pun ada..kurang senam tu..

Ujian naik turun bangku: Nampak senang, ya memang senang..cuma naik atas bangku, kemudian turun balik mengikut detik jam selama 3 minit. Selepas 5 saat ambil nadi...Yang cool nadi rendah la..yang gelabah nadi kuat...mudahkan?

Aktiviti ringkuk tubi separa: Yang cekang urat memang susah nak buat..tapi tetap berusaha dan memang wajar dipuji..tengklah gaya-gaya Ramzi, Ust Alaudin, Ust Zurin, Cg Z, Sir Azizi..

Tapi kadang-kadang lain yang diajar lain pulak yang dibuat oleh cikgu-cikgu ni...saksikan lah semasa ujian naik turun bangku dilakukan...
(antara yang ada dalam video: Cg Ramzi, Cg Zaimi, Cikgu Zakaria, Cg Rosli, Cg Azli, Sir Azizi, Cg Zakaria, Cg Lini, Cg Zuraidah, Cg Liza, Cg Wan, Cg Mas, Cg Aini, Cg, Cg Suhaimi, Ust Zurin, Ust Alaud, Ust Ya, Cg Shidi, Cg Ghazali, Cg Amzari, Cg Hisahamudin, Ust Sham, Cg Ter dan ramai lagi...tengoklah!)

Comments (8)

On November 2, 2008 at 1:55 PM , Anonymous said...

cuti la oi...hujung2 minggu....

 
On November 2, 2008 at 2:28 PM , EspositoEspendola said...

senaman utk kurangkan bg mereka2 yg boroi or terlebih isi d perut....muhahamuhaha

 
On November 2, 2008 at 10:50 PM , Centrina said...

seronok tengok movie-movie tu....nanti tunjuk kat cikgu2 mesti lawak je...bravo

 
On November 2, 2008 at 11:09 PM , Unknown said...

Rasulullah SAW menggesa umatnya memiliki kekuatan fizikal seperti sabda Baginda SAW yang bermaksud: “Orang mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dicintai Allah daripada orang mukmin yang lemah. Bersungguhlah mengerjakan sesuatu yang bermanfaat bagi dirimu serta mohonlah pertolongan Allah dan jangan lemah.” (Hadis riwayat Muslim)

 
On November 3, 2008 at 9:43 AM , Anonymous said...

uikkkkkkkkkk ader movie tu.....ehmmm mesti best ooo dpt tgk ramzi bersenam...

 
On November 3, 2008 at 3:36 PM , neldras said...

1. Program penilaian Standard Kecergasan Fizikal Kebangsaan Untuk Murid Sekolah Malaysia (SEGAK) ini telah dirancang selari dengan Sukatan Pelajaran Pendidikan Jasmani dan Pendidikan Kesihatan Sekolah Rendah dan Menengah.

2. “SEGAK” mula diilhamkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia pada tahun 2005. Ujian ini dirancang untuk dilaksanakan sepenuhnya ke sekolah mulai sessi persekolahan tahun 2008. Pelaporan hasil ujian ini akan mendapat pengiktirafan sijil secara peperiksaan berpusat.

 
On March 14, 2009 at 2:32 PM , Anonymous said...

Salam... Cg Zaimi tu ayah saya

Kalau nak tahu lagi, layari blog ni:

http://chedia.blogspot.com

 
On March 15, 2009 at 4:16 PM , Unknown said...

oh yer ker..alhamdulillah