Hari ini hari Sabtu. Sedang ramai orang bercuti bersama keluarga (termasuk rmz dan neldras), guru-guru yang lain bertungkus lumus dipaksa menghadiri kursus dalaman 7 hari di sekolah. Kursus kali ini bertajuk :Kursus Peningkatan ICT, We Are Smart School Teacher" (yang ni aku tambah jer nie..hehe). Antara pengisian utama ialah mengaktifkan kembali sistem sms sekolah dan bengkel pembinaan lama blog panitia. Alhamdulillah kedua-dua agenda telah pun berjaya dilaksanakan, walaupun mungkin terdapat kekurangannya..

Untuk pengaktifan sistem sms sekolah, guru-guru kena berkorban RM1 sorang untuk mengaktifkan nombor tekefon bimbit. Bukan RM1 menjadi masalah, tapi time2 macam ni prepaid pulak habis..kantoi! Aku sorang belum aktif, walaupun beberapa orang guru yang lain memberi alasan hand phone tertinggal..trick semua tu. Haha. Nasib baik bankislam.biz ada, selesai masalah tak sampai 2 minit. Teknologi, teknologi..

Baca seterusnya..

Tiba masa yang ditunggu-tunggu, selepas minum dan makan donat tak ada lubang di kantin sekolah, guru-guru ke makmal bestari meneruskan agenda kedua. "How To Create A Blog With Blogger"..agenda yang disangka mudah menjadi sebaliknya..apabila langkah demi langkah mengambil masa terlalu lama tambahan lagi kakitangan tak mencukupi. Kasihan Kak Wan (setelah ditinggal neldras dan rmz balik kampung..hampeh!) aku cuba menyelamat keadaan..heheh, tolong apa yang mampu. Hasilnya lihat [sini]. Yang lain-lain tunggu...


Walaupun masa terlalu singkat, namun guru-guru berjaya juga menghasilkan blog masing-masing setelah memerah idea bersama-sama. Pihak guru mengucapkan terima kasih kepada Penyelaras ICT dan pihak Kaunselor Sekolah kerana berjaya menganjurkan kursus ini. Kalau boleh agar kursus ini dapat di buat lagi untuk masa-masa akan datang..suku hari tak cukup, banyak benda sebenarnya nak dibuat lagi..

Antara lain-lain pengisian mungkin akan dilaksanakan nanti adalah seperti video conference, chatting, website/portal, email, dan lain-lain..semoga hasrat meningkatkan kemahiran penggunaan ICT di kalangan guru-guru tercapai hendaknya..Erm, facebook tak tersenarai ker Kak Wan?

Comments (3)

On May 26, 2009 at 11:53 AM , oittt said...

kusyuknya pak non.........huhuh

 
On January 24, 2014 at 7:48 PM , Ramzi Abdul Rahim said...

Hihiii.... bila oiii

 
On January 25, 2014 at 9:07 AM , msa said...

Tudiaaa, artikel 4 thn lepas 2014 baru nak komen.....hampeh