Aktiviti hari guru pertama...perlawanan persahabatan badminton dengan beberapa kenalan guru dan bukan guru di Sungai Petani petang tadi masih terasa kepenatannya..Kami seramai 4 orang bertolak dari Baling, 3 dari Pendang memulakan perjalanan jam 3.30 petang tadi, kami tiba di Taman Sejati, Sungai Petani sejam kemudiannya..Sementara menunggu waktu Asar, kami menjamu selera di gerai tepi jalan di Taman Sejati..pekena bubur hitam dan char kow teaw..bolehlah tahan..Abang Daud belanja sempena hari guru..

Selepas solat Asar, kami bergerak ke dewan (nama jalan, nama dewan pun tak ingat) yang tak berapa jauh dari situ...Sampai sana apa lagi main lah. Soal menang kalah belakang kira, yang penting kami enjoy petang tu dapat bermain badminton dengan kenalan baru..kata orang terus ke peringkat daerah, takdak zon-zon dah..layak automatik! Daerah Baling lawan Daerah kuala Muda/Yan..hehe

Selesai bermain, adalah jam 7.00 petang kami menjamu selera kat gerai nasi kukus..ramai orang di situ, mesti sedap ni.. Emm, memang sedap pun, tambahan lagi kalau orang belanja..heheh..terima kasih Cg Ghazali yang belanja kami makan petang tu. Selesai saja makan kami bergegas ke masjid berdekatan..Solat Maghrib, terus balik rumah. Sampai rumah 9.15 malam..layan Badminton Piala Sudirman pulak. Alahai Malaysia pun kena 3-0 dengan China, apa lagi kami? Eh, kalahkah kami??

Lagi gambar di [sini]

Comments (6)