Aktiviti hari guru pertama...perlawanan persahabatan badminton dengan beberapa kenalan guru dan bukan guru di Sungai Petani petang tadi masih terasa kepenatannya..Kami seramai 4 orang bertolak dari Baling, 3 dari Pendang memulakan perjalanan jam 3.30 petang tadi, kami tiba di Taman Sejati, Sungai Petani sejam kemudiannya..Sementara menunggu waktu Asar, kami menjamu selera di gerai tepi jalan di Taman Sejati..pekena bubur hitam dan char kow teaw..bolehlah tahan..Abang Daud belanja sempena hari guru..

Selepas solat Asar, kami bergerak ke dewan (nama jalan, nama dewan pun tak ingat) yang tak berapa jauh dari situ...Sampai sana apa lagi main lah. Soal menang kalah belakang kira, yang penting kami enjoy petang tu dapat bermain badminton dengan kenalan baru..kata orang terus ke peringkat daerah, takdak zon-zon dah..layak automatik! Daerah Baling lawan Daerah kuala Muda/Yan..hehe

Selesai bermain, adalah jam 7.00 petang kami menjamu selera kat gerai nasi kukus..ramai orang di situ, mesti sedap ni.. Emm, memang sedap pun, tambahan lagi kalau orang belanja..heheh..terima kasih Cg Ghazali yang belanja kami makan petang tu. Selesai saja makan kami bergegas ke masjid berdekatan..Solat Maghrib, terus balik rumah. Sampai rumah 9.15 malam..layan Badminton Piala Sudirman pulak. Alahai Malaysia pun kena 3-0 dengan China, apa lagi kami? Eh, kalahkah kami??

Lagi gambar di [sini]

Comments (5)

On May 16, 2009 at 11:37 PM , neldras said...

tak kalah kann???? alaaa... diarang bukan best pun... kita lagik best.. sbb tu la kita tak menang... eh.. kalah ke kita msa?

 
On May 17, 2009 at 12:54 AM , Unknown said...

[komen yg dipost ke blog neldras]
post mortem permainan petang tadi, antara faktor kureng mlm tadi:
1. abang daud belanja makan, sebelum main hentam makan mana larat
2. jimi mai lambat, tunggu dia sampai hilang mood
3. team depa ramai, kita sikit..dah la sikit hampeh
4. jimi semayang asar tak khusyuk pasal lewat
5. jimi nak geng dgn jari
6. jari nak geng dgn jimi
7. jari dgn jimi habis lewat
8. bla bla bla

 
On May 17, 2009 at 7:10 PM , Ramzi Abdul Rahim said...

kesimpulannya.... jimi ngan jari punya pasai,.... huhuhuhuhu...

 
On May 18, 2009 at 4:59 PM , Opsss said...

hahahahah x dak org lain ka yg jadi punca kalah....asyik2 jari.....eeiii jari?......jimi gigit jari sbb kalah? huhuhuhuhuhu

 
On May 18, 2009 at 6:27 PM , Unknown said...

takpa2, lepas ni kita set game lagi, main sini plak..haha, mesti depa pucat tgk gelanggnag kita..

masa tu kalau kalah jugak, erm..memang jari dgn jimi lah..