Esok hari guru....! Terima kasih kepada semua yang menghantar ucapan melalui sms dan shoutbox mengingati tarikh keramat ini. Hampir juga aku terlupa..heh. Sebenarnya minggu lepas aku menghadiri satu mesyuarat SULIT di Copthorn, Tanjung Bungah, Penang. 4 hari di sana, menyebabkan aku sedikit lupa..bagaimana agaknya persiapan sambutan hari guru ahad nanti di sekolah yer...

Guru Pembina Negara Bangsa...itulah tema hari guru pada tahun ini.
Tarikh 16 Mei dipilih sebagai Hari Guru kerana pada haribulan yang sama dalam tahun 1956 Majlis Undang-Undang Persekutuan Tanah Melayu (Federal Legislative Council) telah menerima cadangan-cadangan Laporan Jawatankuasa Pelajaran (Report of the Education Committee) sebagai dasar pelajaran bagi negara kita.

Jadi sempena 16 Mei esok, aku ucapkan Selamat Hari Guru buat semua rakan-rakan cikgu di SMKAB dan seluruh negara baik yang kenal semasa berkursus, mesyuarat dan juga melalui alam siber ni...dan paling tidak lupa cikgu-cikgu yang mengajar aku di Sekolah Rendah Padang Melangit dan Sekolah Menengah Tengku Suleiman, Perlis serta cikgu-cikgu di Kolej Mara Seremban, Maktab Teknik Kuala Lumpur dan cikgu-cikgu di UKM, Bangi. Jasamu tetap kukenang sampai bila-bila...

Comments (2)

On May 16, 2009 at 8:54 PM , Opsss said...

selamat hari guru cikguuuuuuuuu....

 
On May 16, 2009 at 10:23 PM , neldras said...

selamat hari lahir... ehh.. guru.. KOOL>...