Mood nak raya, mood nak bercuti semakin dirasakan oleh semua orang..siapalah tak mau raya kan? Tapi dalam sibuk membuat persiapan perayaan dan merancang perjalanan untuk balik kampung, tak kiralah kampung sendiri atau kampung siapa pun..kalau dah nama cikgu, tak lekang dengan kalimah keramat "cikgu berhak dipanggil untuk melaksanakan tugasan bila-bila masa yang dikehendaki"...

Wahh..memang kena kat aku lah, satu lagi tugasan lama yang tertangguh kini tiba. Di saat umat Islam hendak menyambut kedatangan Syawal 5, 6 hari lagi...sampai pula surat daripada JPN untuk menguruskan dan menghantar wakil pelajar ke Pertandingan Robotik Kebangsaan peringkat Zon A (Kedah/Perlis) pada 17hb ini..iaitu hari Khamis. Jangkaan bertolak adalah selepas subuh pukul 6.00 pagi dengan bas sekolah...awal tu, ye lah nak sampai Perlis dekat 3 jam juga kan..
Sebenarnya program ini dah tertangguh 2 bulan lebih..iaitu jadual asal pada 5hb Julai 2009 di InstitutPerguruan Perlis tetapi atas masalah yang tidak diketahui, program ini ditunda ke 17hb September 2009 bertempat di Dewan SMK Arau...Persiapan dah lama, tapi tunggu punya tunggu...asyik postpone tarikh saja..

Maka bertungkus lumuslah gurunya mencari anak-anak buah yang masing-masing dah seronok nak balik kampung beraya, tapi nasib baik jugalah mereka semua ni bersemangat! pantang diberitahu..nak saja, cakap saja di mana..janji boleh pi...
Jadi harapan untuk tahun 2009 ini, biarlah berkesudahan dengan JOHAN. Sebab dah 2 tahun berturut-turut NAIB JOHAN. Mulai 2007 diikuti 2008, SMKA hanya mendapat tempat kedua saja iaitu pencapaian yang teringgi. Kali ini biarlah JOHAN...berbaloi-baloi kata orang. Doa-doakan lah yer...mungkin tahun ni last kut!

Comments (2)