Maklumat penting untuk semua pelajar SPM 2008 tahun lepas. Bagi yang belajar di SM Teknik ataupun SM lain yang mengambil aliran teknikal berpeluang untuk memasuki Kolej Matrikulasi Teknikal di bawah KPM yang akan memulakan sesi pengajiannya pada Mei nanti untuk sesi 2009/2010.

Tiga cawangan Kolej Matrikulasi yang baru di buka ialah:
1. Kolej Matrikulasi Pendang, Kedah
2. Kolej Matrikulasi Jengka, Pahang
3. Kolej Matrikulasi Pontian, Johor

Nama jurusan yang ditawarkan ialah Jurusan Teknikal...Para pelajar yang berjaya ke Kolej Matrikulasi ini berpeluang untuk melanjutkan pengajian di peringkat Ijazah Pertama di IPTA/IPTS dalam dan luar negara dalam bidang kejuruteraan.

Nak tahu tentang mata pelajaran yang akan di ambil dan syarat-syarat minimum untuk memohon. [Klik sini].

Bagi pelajar yang telah memohon secara online tahun lepas (2008) sila kemaskini maklumat anda untuk memohon ke Kolej Matrikulasi Teknikal dengan mengisi angka giliran dan no. kad pengenalan. [Klik sini]

Ingat!!!! Kemaskini sebelum 20 Feb 2009!!

Comments (1)

On February 10, 2009 at 10:02 AM , Anonymous said...

Like the info on Matric.Very updated and educational contrary with your persona. this show that you have multi faceted character, the naughty side and serious side.No matter what, deep inside we are pendidik.Also like the madah, kehormatan harus diusahakan bukan datang sendiri dan proses mengkoreksi diri harus berterusan.In English,respect should be earned.We should draw the line between fun and commitment.